Zdravé snacky, ktoré ohúria aj tých najmenších

 
 
 
 

Zdravé snacky, ktoré ohúria aj tých najmenších

Ako má správne vyzerať a chutiť taká desiata?

Naše deti si rozhodne zaslúžia to najlepšie, no niekedy je ťažké odhadnúť, čo je zdravé a ako jedlo správne vyvážiť. Kedy je v poriadku dopriať našim najmenším aj sladký snack? A aká je vhodná náhrada za sladkosti? Ako to urobiť, aby papali aj zeleninu? Pripravili sme pre vás pár rád a tipov, ktoré z vás urobia tú najlepšiu maminu na svete.

Oči jedia. To je stará známa pravda, ktorá u našich detí platí snáď dvojnásobne. Pokiaľ im napríklad zeleninu nezakamuflujete medzi ostatné suroviny, niektoré deti ju vôbec nezjedia. 

Príprava desiatej si vyžaduje dávku kreativity, a verte či nie, dietky to určite ocenia. Najlepšie sa používa zelenina, ktorá má malé časti, alebo ktorú môžete rozkrájať na menšie kúsky. Dobrou voľbou sú napríklad cherry paradajky, ktoré stačí prekrojiť na polovicu. Veľmi vhodné sú aj baby mrkvičky, alebo nakrájaná väčšia mrkva. Ideálna je aj brokolica či karfiol, ktoré dokážete rozobrať na také kúsky, aké potrebujete. Z tejto zeleniny ľahko vytvoríte napríklad panáčika.
Brokolica by mohla zastúpiť úlohu vlasov, kúsok bielej reďkovky zasa tváričku, kolieska mrkvy ako oči a mesiačik papriky ako ústa. Telo môže byť napríklad uhorka, ruky zasa z baby mrkvičiek. Len si to predstavte. Toľko zdravia pokope, no zároveň aj funny obrázok, ktorému neodolá žiaden špunt.

Podobne sa môžete hrať aj s ovocím. Pokiaľ bežne nakrájaný ovocný šalát predstavuje neprekonateľnú prekážku, zjednodušte si to. Napríklad vodný melón, nakrájaný na malé trojuholníky prepichnite nanukovou paličkou. Dieťa bude mať pocit, že je nanuk, no vy budete vedieť, že ste ho práve tak trošku prekabátili. 

Ideálnym snackom je napríklad húsenica z hrozna s hlavičkou z jahody. Vyhrať sa môžete aj s okolitým prostredím. Slnko môže byť napríklad pomaranč a o trávnatú plochu sa postará akákoľvek listová zelenina či špeciálne nakrájané kiwi.

Pokiaľ sa vám však nechce hrať každý deň s farebnými desiatami, máme pre vás dobrú správu. Ide to aj inak! Zeleninu môžete schovať aj do nátierky. Skúšali ste už tvarohovú nátierku s cibuľkou a uhorkou? Je to veľmi jednoduchý recept.

Potrebujeme: Tvaroh (mäkký, odtučnený)

Soľ, korenie, paprika mletá sladká

Jemne nakrájanú cibuľku

Maslo alebo nátierkový prírodný syr

Na ozdobu uhorku, mrkvu, paradajky

Cereálny chlieb

Postup: Suroviny dôkladne zmiešajte, natrite na chlieb hotovú nátierku a ozdobte zeleninou podľa výberu.
Ďalšou zdravou desiatou môžu byť jabĺčka a arašídové maslo, alebo vlastnoručne vyrobená čokoládová nátierka. Je to jednoduché. Stačí namočiť lieskové oriešky na celú noc, potom ich rozmixovať a pridať kokosový olej, kakao a trstinový cukor podľa chuti. Výborná nátierka, do ktorej presne viete, čo ste dali.

Nezabudnite, že pri príprave zdravej desiaty musite byť jedinečná v luxusnej zástere Chic&lovely :)